Like: Pinterest ♥

Pretty Pinterest | Flickr - Photo Sharing!

Ik heb een nieuwe verslaving, genaamd Pinterest. Misschien kennen jullie het, misschien ook niet. Ik had er al vaak van gehoord, maar sinds 2 weken gebruik ik het intensief.

Het is eigenlijk een soort Tumblr/WeHeartIt. Je hebt allemaal foto’s, van die inspiratie foto’s. Je kan er mensen volgen. Mensen kunnen jou ook weer volgen. Een beetje zoals Instagram en Twitter dus. Je ziet dan de foto’s die de mensen die jij volgt er op plaatsen. Je kan zelf ook borden maken. Een bord is eigenlijk een soort categorie. Dus je hebt bijvoorbeeld een categorie met kleding, een categorie met make-up, een categorie met schoenen etc. Alle foto’s die je dan hebt opgeslagen op je mobiel/laptop kun je plaatsen. Maar je kunt ze ook rechtstreeks van het internet erop plaatsen. Dan kun je een beschrijving toevoegen aan de foto en toevoegen aan een categorie. Natuurlijk kun je ook je zelf gemaakte foto’s erop plaatsen.

Paris♥♥♥

Je kunt dus allemaal borden maken en er foto’s op plaatsen waar jij inspiratie uit haalt, of wat jij leuke foto’s vind. Ik vind dit heel fijn, omdat je dan een soort verzamelplek hebt waar je allemaal foto’s op kunt plaatsen die je later misschien weer wilt gebruiken. Je kunt ze natuurlijk ook opslaan op je computer, maar dat neemt weer zoveel ruimte in beslag en dit is gewoon makkelijker en je kunt ook een inspiratiebron zijn voor andere. Ik ben altijd heel veel bezig met dat soort foto’s, die je ook altijd op WeHeartIt en Tumblr ziet. En dit is dan weer een andere manier om er mee bezig te zijn. En ik vind het ook leuk dat het gratis is en dat je je heel makkelijk kan registreren.

(1) Tumblr

Je hebt ook een app die je gewoon kunt installeren in de app store. Sowieso voor iPhone, maar ik weet niet zeker of het ook voor Android is. Zo kun je overal waar wifi is foto’s vanaf je telefoon op Pinterest zetten. Ik heb al heel wat avondjes met mijn iPhone in bed gezeten en foto’s op Pinterest gezet. Ik vind het heel leuk om er mee bezig te zijn, en dit is eigenlijk voor mij ontspanning. Naast mijn blog natuurlijk. Als ik mijn gang ga, dan ben ik er zo een paar uur mee bezig. Ik ga gewoon op WeHeartIt kijken en als ik leuke foto’s tegen kom, dan plaats ik ze gelijk op Pinterest. De app is trouwens ook gratis!

NewYorkBabe | via Tumblr

Heb je Pinterest, maar weet je niet zo goed wat voor borden je moet maken? Ga dan gewoon naar WeHeartIt of naar Tumblr. Zoek dan allemaal foto’s die jij leuk vindt en sla ze op, op je computer. Als je er genoeg hebt dan kijk je waar je het meeste van hebt. Of je er een soort ‘patroon’ in kunt vinden. Heb je bijvoorbeeld heel veel foto’s van schoenen, kleding, tassen, sieraden en dat soort dingen, dan kan je daar allemaal borden van gaan maken. Heb je altijd hele leuke outfits aan? Dan kan je daar ook foto’s van maken en er een collage van maken. Die kun je dan ook plaatsen, dat maakt je eigen Pinterest account ook wat persoonlijker. Wil je borden maken waar nog niet zoveel mensen borden van maken? Type dan gewoon een woord in bij Google bij afbeeldingen en misschien vind je wel foto’s over een orgineel onderwerp wat jou aanspreekt. Denk bijvoorbeeld aan fietsen, ik noem maar iets. Daar kun je hele leuke foto’s van maken, en misschien vind jij het wel leuk. Je kunt bijvoorbeeld ook een bord maken over tatoeages, camera’s of DIY’s. Als je heel goed bent in kamer decoreren, of je vindt misschien Amerikaanse slaapkamers heel mooi, dan kun je daar ook een bord van maken.

Untitled

Ik denk dat jullie nu wel door hebben dat ik helemaal gek ben op Pinterest. Het is een beetje een eigen plekje, en dat vind ik heel leuk. Natuurlijk is mijn blog al mijn eigen plekje op het internet, maar ik vind het ook wel leuk om daar naast ook nog iets anders erbij te hebben.

Als het je leuk lijkt; ga het zeker eens proberen. Leuk om te doen als je buiten zit in de zon, of als je op de bank zit terwijl de regen tegen de ramen tikt. Op dit moment kan het allemaal in Nederland. Als je van dit soort foto’s bent, dan zal ik het zeker eens proberen. En natuurlijk hoef je geen foto’s te plaatsen, je kunt ook alleen mensen gaan volgen!

Alle foto’s komen van WeHeartIt.

Laat een reactie achter!

