Een blog starten, hoe?

x

Een blog beginnen, heel leuk allemaal, maar hoe doe je dat? Natuurlijk ben ik niet een super professionele blogger, maar het leek me wel leuk om wat tips te geven. Voordat ik deze blog had, heb ik al een andere blog gehad en daar heb ik wel ietwat ervaring uit op gedaan. Dus kijk mee!

Het makkelijkst is om een blog aan te maken bij WordPress (waar ik bij zit) of bij Blogspot. Je website naam/url ziet er dan zo uit; jouwwebsitenaam.blogspot.nl of jouwwebsitenaam.wordpress.com. Loopt je blog goed? Dan kun je jouw domeinnaam kopen. Dus dan heb je blogspot of wordpress er niet meer achter staan. Dit staat professioneler. Ikzelf heb dit niet, omdat mijn blog nog niet super goed word bekeken. Maar misschien in de toekomst.

Zorg dat je blog er goed uit ziet. Dus een achtergrond met een print of een leuke effe kleur. Als je wil kun je iets over jezelf vertellen. Dan weten je bezoekers met wie ze te maken hebben. Vertel ook in het kort waar je over blogt. Dus over make-up, haar en/of fashion. Natuurlijk kun je over nog veel meer onderwerpen bloggen.

DelightBC_MyBlog.png picture by lightnight123 - Photobucket

Vertel wanneer je iets post, of probeert te posten. Als je uitlegt dat je op school zit en het daar ook erg druk mee hebt, hebben de meeste mensen wel begrip voor dat je een paar dagen niks post. Wil je elke dag iets posten? Werk dan goed vooruit in het weekend. Ik plaats een artikel om de dag, omdat ikzelf in havo 2 zit. En dat werkt heel goed voor mij. Laat je bezoekers weten waar je aan toe bent.

Als je geen geld hebt voor een hele goede camera en je hebt zo’n compacte camera dan is dat al goed! Als je maar even de tijd neemt voor foto’s maken. Ik (ik wil niet alles op mezelf betrekken, want zo goed ben ik niet, haha. Maar even als voorbeeld) heb ook geen spiegelreflex. Vaak geeft zo’n camera een groen vlakje of handje als de foto scherp is en een rood vlakje of handje als de foto onscherp is. Als je daar goed oplet, dan zijn de foto’s vaak wel goed.

IT OFFICIAL! | Blog That Blog

Als je over iets interessant schrijft, dan vinden mensen het al snel leuk om te lezen. Schrijf bijvoorbeeld niet over een limited edition blush van 3 jaar geleden, maar over een blush uit de nieuwe collectie! Bedenk wat jij leuk vind om te lezen en stel bijvoorbeeld een poll op waar mensen op kunnen stemmen.

Blog de Hard-Feelings-Of-Love - The Hard Feelings Of Love - Skyrock.com

En het belangrijkste; blijf eerlijk. Heb je bijvoorbeeld een blush opgestuurd gekregen van een merk, en hij is waardeloos? Ga er dan niet iets positiefs over schrijven. Jouw lezers zullen de blush misschien kopen, en als ze hem dan hebben dan zijn ze waarschijnlijk teleurgesteld omdat ze een miskoop hebben gedaan.

En dit waren een paar tips! Niet de meest geweldige tips, i know. Maar ik hoop wel dat jullie hier iets aan hebben gehad. Ik vind bloggen echt geweldig leuk, en ik kan het iedereen zeker aan raden!

Laat een reactie achter!

