Essence Cleansing Gel

Begin cleansing gel (3)

Hoe belangrijk is het om elke avond je make-up er af te halen? Heel belangrijk, en ik denk dat we dat allemaal onderhand wel weten, maar doen we het ook echt allemaal? Ik haal sowieso elke avond mijn oogmake-up er af. Maar als ik echt moe ben, dan haal ik ook weleens alleen een natte washand over mijn gezicht en gebruik ik een oogmake-up remover. Hoe fijn zal het dan zijn dat je een cleanser hebt die je 1-2-3 kunt gebruiken?! Heel fijn! Kijk mee naar deze cleanser.

Begin cleansing gel (3)

Begin cleansing gel (4)

Begin cleansing gel close up

En Essence heeft het geflikt. Een super (!) goedkope cleanser. Het is een facewash die je op je gezicht smeert of aanbrengt met een Philips Visa Pure of de Clarisonic. Het heeft een hele fijn, lichte, frisse geur. Inderdaad limoen en komkommer. Maar wat belooft Essence nu eigenlijk?:

  • Reinigt diep.
  • Hydrateert de huid.
  • Verwijderd make-up.

Reinigt diep kan ik eigenlijk niet zeggen. Hij reinigt wel, maar niet super super goed. Hij hydrateert de huid zeker wel. Ik heb een hele, lekkere gevoede huid. De grootste vraag, verwijderd hij mijn make-up goed? Jazeker! Als ik erna met tonic erover heen gaat, komt er eigenlijk gewoon niets meer vanaf! Maar hoe zit de substantie er uit?

Swatch begin cleansing gel

Hier heb ik de swatch. Je krijgt het mooi gedoseerd eruit. Het is een substantie wat vloeibaar is, maar niet wat er in straaltjes afloopt.

Swatch cleansing gel uitgesmeerd 4

En zo is hij uitgesmeerd. Hij is heel licht en voelt heel lekker op de huid. Natuurlijk laat je het er niet 10 minuten opzitten, maar de tijd dat hij er op zit, voelt hij heel lekker.

Begin cleansing gel (3)

Ben ik tevreden over deze face wash? Jep. En het aller aller aller beste is dat hij maar *tromgeroffel* 2 euro kost! Bij de Kruidvat. Ja, deze zit in mijn avondroutine! Wat een fijne facewash. Ik raad hem jullie zeker aan.

Deze facewash is voor 2,- euro te koop bij de Kruidvat.

Laat een reactie achter!

