Daar Wordt Aan De Deur Geklopt…

sinterklaas | via Tumblr

Sinterklaas is al weer even in het land en dat betekent dat we morgen pakjesavond kunnen vieren! Niet iedereen viert natuurlijk Sinterklaas, dat is bij iedereen verschillend. Het leek me dus wel leuk om een artikel te maken over deze Nederlandse traditie, die ik eigenlijk heel leuk vind. Kijk mee!

Sinterklaas

Hoe vier ik Sinterklaas?

Hoe vieren jullie Sinterklaas? Bij mij thuis vieren we het eigenlijk niet echt meer. Vaak doet mijn moeder gewoon 1 of 2 cadeautjes in een mand voor iedereen. Want wij vieren kerst. Dan leggen we de cadeautjes onder de kerstboom. Sommige mensen houden helemaal niet van Sinterklaas, maar ik wel! Ook al geloof ik al best wel lang niet meer, toch vind ik het een hele leuke traditie. Als kind kon ik er echt al 2 maanden naar uitkijken.

Laura denkt | 2012 | september

Sinterklaas lekkernijen.

Natuurlijk hou ik ook van Sinterklaas om de lekkere pepernoten! Wat is dat toch lekker. Ik had het er al over in het artikel Hello December die maandag online is gekomen. Ook vind ik marsepein heel erg lekker. En taaitaai. En regenboogpepernoten. En, en, en. Alles is gewoon lekker bij Sinterklaas! Oh ja, speculaas is ook lekker.

Sint & Piet

Zwarte pieten discussie.

Wat vonden jullie ervan? Ik heb me er maar buiten gehouden. Maar ik vond (vind) dat hij gewoon moet blijven! De kinderen zijn het niet anders gewend, dat zwarte piet erbij is. En wat moet je verzinnen als zwarte piet er opeens niet meer is? Ga dat maar is uitleggen. Eigenlijk vond ik die hele discussie wel een beetje overdreven, maar ja, dat is mijn mening.

Pepernoten!

Sinterklaas lekkernij tip.

Tenslotte nog een tip. Het is niet echt een recept met exacte verhoudingen, maar het leek me wel leuk om hem met jullie te delen. Ik vind het zelf heel erg lekker.

Bak een cake. Dat kan helemaal zelf of met behulp van een pakje uit de winkel. Dan smelt je chocolade, ook hier kan je het weer met behulp doen van het chocolade glazuur van Dr.Oetker. Dit giet je over de bovenkant van de cake heen en dan druk je snel pepernoten in de chocolade. Laat dan de chocolade uitharden. Dit is zo lekker! Echt waar! Probeer het echt eens.

Keep calm

Gaan jullie nog pakjesavond vieren? Zo ja, heel erg veel plezier! Ik hoop dat jullie het een leuk artikel vonden. Heb je suggesties voor artikels, dan mag je dat zeker achterlaten in de comments. See you the next time!

De foto´s komen van WeHeartIt.

4 gedachtes over “Daar Wordt Aan De Deur Geklopt…

Laat een reactie achter!

