Bodybutter of bodylotion, wat vind ik fijner?

Body producten

Hoi! Vandaag ga ik een bodybutter met een bodylotion vergelijken. Ik geef aan wat ik fijner vind en wat ik nou het liefst gebruik. Voor deze vergelijking ga ik een bodylotion van Vaseline gebruiken en een bodybutter van Kruidvat. Ik hoop dat jullie het leuk vinden!

Vaseline aloë vera

Vaseline aloë vera close up 2

De bodylotion is dus van Vaseline. In de geur Aloë Vera. Hij ruikt super lekker, heel erg fris. Hij is heel dun en smeert gemakkelijk uit. Hij trekt snel in, maar voedt ook niet geweldig. Dus zoiets zal ik niet zo snel gebruiken in de winter.

Kruidvat bodybutter

Kruidvat body butter close up

Dan heb ik een bodybutter van Kruidvat in de geur kokosnoot. Persoonlijk vind ik de geur van kokos super lekker, maar dat is voor iedereen natuurlijk verschillend. Dit is al veel dikker dan een bodylotion. Hij smeert niet zo makkelijk uit, maar mijn huid is dan al wel veel meer gevoed dan bij een bodylotion.

Body producten geswatcht

Hier zie je een swatch. Links heb ik de bodylotion en rechts de bodybutter. Zie je het verschil? Bij de bodylotion is hij veel meer dunner dan bij de bodybutter.

Body producten uitgesmeerd 2

En hier is hij uitgesmeerd! De bodylotion is al bijna weg! De bodybutter moet je echt nog wat langer uitsmeren totdat het is ingetrokken. Maar daarvoor terug heb je wel een goed gevoede huid. En dat is zeker wat ik nodig heb in de winter.

Body producten einde

Ik vind zowel bodylotion als bodybutter heel erg fijn, maar het ligt wel aan het seizoen waar we inzitten. In de zomer gebruik ik toch liever een bodylotion, omdat dat wat luchtiger is en het snel intrekt. Mijn huid is wel droog in de zomer maar niet extreem, dus dan hoeft hij ook niet zo heel goed te voeden. In de winter gaat mijn voorkeur toch echt uit naar een bodybutter. Dan is mijn huid wel echt droog en heb ik ook meer voeding nodig.

Wat gebruik jij liever? Bodylotion of bodybutter?

De Kruidvat bodybutter is te koop bij de Kruidvat voor ongeveer tussen de 2.50 en de 3.00 (ik weet de prijs niet precies) en de bodylotion van Vaseline is ook te koop bij de Kruidvat voor ongeveer 5 à 6 euro (deze prijs weet ik ook niet helemaal precies)

Laat een reactie achter!

